Intelegerea desemnarilor jantei

Denumirea jantei arata daca o janta poate fi utilizata pe un vehicul. Daca se va dori conducerea altor dimensiuni, trebuie cunoscute numerele de cod individuale ale inscriptionarii jantei pentru a verifica admisibilitatea noilor roti.

In momentul in care jantele tale au probleme si trebuie sa le inlocuiesti, este necesar sa tii cont de toate aceste specificatii pe care le gasesti pe janta pentru a cumpara alta care sa le respecte. Daca specificatiile nu se mai vad, atunci cand te duci in service poti intreba daca jantele tale mai pot fi indreptate sau poti sa intrebi care sunt specificatiile pentru a cumpara altele, deoarece chiar daca ele nu se mai vad, specialistii din service vor sti sa iti raspunda la intrebarea aceasta.

La fel ca toate componentele unei masini, jantele sunt standardizate. Pentru a diferentia cu precizie numeroasele dimensiuni si modele , exista o denumire unica a jantei pentru fiecare model. Aceasta este stampilata ca o succesiune de numere si litere in zona orificiului butucului rotii sau pe unul dintre spite. Fiecare vehicul poate fi condus numai cu anumite dimensiuni ale jantei . Producatorul specifica ce se bazeaza pe denumirile autorizate ale jantei. Exista de asemena, roluit jante Brasov, pentru toti soferii, la un pret excelent si convenabil tuturor buzunarelor.

O denumire tipica a jantei are urmatoarea structura: 7,5 J x 15 H2 ET 30 LK 5×120

Literele si numerele ofera informatii precise despre constructia, dimensiunea si starea jantei . In detaliu, cifrele cheie au urmatoarele semnificatii:

  • 5 : Latimea jantei in inci (latime interna)
  • J : Indicator pentru natura flansei jantei (conturul jantei)
  • x : Scrisoare de cod pentru structura jantei (aici: janta centrala)
  • 15 : Diametrul jantei in inci
  • H2 : Executarea putului jantei (aici: constructie dubla cu cocoasa)
  • ET 30 : decalat in milimetri
  • LK 5×120 : diametrul si starea jantei perforate (aici: 5 gauri pentru suruburile rotii cu diametrul jantei de 120 milimetri)

Denumirea jantei rotilor utilizate trebuie sa corespunda intotdeauna specificatiilor producatorului vehiculului. Ce dimensiuni ale jantei sunt aprobate pentru un vehicul pot fi gasite in instructiunile de utilizare. Daca valorile denumirii jantei difera, pe de o parte trebuie verificat daca noile roti pot fi montate pe vehicul, pe de alta parte, siguranta la volan trebuie sa fie garantata de un producator sau de omologarea TUV. De exemplu, alezajul butucului rotii, diametrul cercului suruburilor si numarul de gauri ale suruburilor trebuie sa se potriveasca exact cu butucul vehiculului.

Daca ai jantele strambe, este foarte posibil sa pierzi presiune din roti si in acest sens recomandarea noastra este sa apelezi la o vulcanizare auto care sa te ajute sa verifici starea anvelopelor si sa le vulcanizezi daca este necesar. Nu uita ca nu toate anvelopele pot fi reparate si conteaza foarte mult nivelul de uzura, dar si modul in care anvelopele au fost deteriorate. Unele sparturi, asa cum sunt taieturile de exemplu sunt imposubil de reparat daca sunt pe suprafete foarte lungi. Specialistii de la vulcanizare iti vor spune daca anvelopele tale mai pot sau nu sa fie salvate.

Comentariile sunt închise.